Prova sadel
 
Jag har börjat fundera på en ny sadel till Medusa. Den som jag rider i nu är en Kieffer allround, som vi haft i familjen i 40 år och som ligger bra på M. Men, jag skulle så gärna vilja ha en dressyrsadel, för att komma ner med skänklarna och få ett ordentgt stöd.
 
Jag har provat en Schockemöhle Grandioso (bilden ovan) och den låg som en smäck (även utan pad) och jag satt som på moln. Jag tyckte att det var snyggt med en svart sadel också. Efter att ha ridit 15 år i en brun. Även om färgen spelar mindre roll om den ligger bra på Medusa. Det var kul att få prova en så lyxig sadel, och jag ska nog se om jag kan prova fler sadlar innan jag bestämmer mig. Denna sadel var begagnad och jag skulle få den till ett bra pris, även om det bra priset var kanske lite högt mot vad jag tänkt mig från början. Så letandet fortsätter.
 
Kanske har någon tips på en sadelprovare runt Karlskoga, eller kanske har någon en dressyrsadel till salu?
Medusa behöver en normal bom och 17,5-18 tum.
 
/ P

Kommentera

Publiceras ej